Topné těleso předehřevu motoru
Předehřevy motoru se dodávají samostatně z důvodu specificky nutných úprav pro každý jednotlivý motor a typ vozidla.
Běžné použití – Předehřívače motorů DEFA jsou navrženy pro „běžné použití“. DEFA definuje „běžné použití“ jako: 3 připojení po dobu 3 hodin denně. Dvacet čtyři hodin po dobu 150 dní (5 měsíců) v roce.
Profesionální použití – Pro použití v pohotovostních vozidlech nebo jiných vozidlech, kde je topení používáno nepřetržitě, jsou nutné roční kontroly. Může být nutné nainstalovat nové topení. DEFA AS nehradí roční náklady na servis.
Předehřev motoru SafeStart řady PTC
Ohřívač hadic PTC je pojmenován podle samoregulačního topného prvku PTC. Jeho topná komora je navržena pro použití s hadicovými konektory různých rozměrů a úhlů, které lze vyměnit v závislosti na motoru a modelu vozidla. Díky tomu se ohřívač PTC snadno instaluje do široké škály vozidel. Technologie PTC zajišťuje, že se výkon sníží, když chladicí kapalina dosáhne požadované teploty.
PTC prvek a elektronika jsou umístěny v „suché zóně“ oddělené od chladicí kapaliny motoru. Tento ohřívač je obvykle instalováno v hadici chladiče oleje nebo hadici topení a lze jej použít s čerpadlem nebo bez něj. Má vestavěnou vnitřní pojistku proti přehřátí s funkcí automatického resetu.
Předehřev motoru SafeStart řady 000
Tento ohřívač lze instalovat pouze do vozidel s litinovými bloky motorů. Používá se pro motory s dostatečně velkou nádrží chladicí kapaliny, do které lze instalovat celou vyhřívanou část topného tělesa. Upevňuje se lisovaným spojem. Příruba topení se skládá z kuželové podložky.
Předehřev motoru SafeStart řady 100
Tento předehřev má přírubu ve tvaru misky, takže aktivní prvek zapadá do misky. Ohřívač je upevněn lisovaným spojem. Tento ohřívač se používá u motorů, které mají nádrže chladicí kapaliny příliš malé pro jiné ohřívače. Lze jej instalovat pouze do vozidel s litinovými bloky motorů. Ohřívač je k dispozici s kuželovými plochami v různých průměrech.
Předehřev motoru SafeStart řady 200
Předehřev se závitovou přírubou a používá se ve vozidlech, která mají přístupnou závitovou zátku v nádržce chladicí kapaliny. Příruby topení v této řadě mají tvar disku nebo hlavy. Těsnění je tvořeno závitem, O-kroužkem, těsněním atd. Ve většině případů je příruba navržena tak, aby umožňovala udržení topného tělesa na místě při otáčení příruby.
Předehřev motoru SafeStart řady 300
Předehřev řady 300 se skládá z miskovité nebo kotoučové příruby. Topení je upevněn k bloku motoru pomocí pevné nebo rozpěrné lišty, která je připevněna k vnitřním stěnám bloku motoru, a matice/těsnicí matice pro zajištění lišty. Tato metoda se používá také v případě, že kolem topného tělesa není dostatek místa.
Předehřev motoru SafeStart řady 400
Příruba u ohřívačů řady 400 (kromě 420–423) se skládá z kovové trubky. Tato trubka může obklopovat celý aktivní prvek nebo jeho části. Ohřívač je umístěn na určeném místě v jedné z vodních hadic motoru a je na koncích s kovovou součástí, například na vodním čerpadle. Tímto způsobem je celá aktivní část prvku obklopena kovem.
Předehřev motoru SafeStart řady 420-423
Ohřívače DEFA 420, 421, 422, 423 se od ostatních ohřívačů řady 400 liší dvěma základními rozdíly: Komora s chladicí kapalinou obklopuje topný článek. Vestavěný termostat omezuje teplotu. Termostat reguluje teplotu chladicí kapaliny a vypíná napájení článku, když chladicí kapalina dosáhne teploty 80 °C na vstupu/výstupu ohřívače. Termostat ohřívač znovu zapne při 70 °C.
Předehříev motoru SafeStart řady 500
Některé motory mají místo protimrazové zátky mezi motorem a nádržkou chladicí kapaliny jeden z několika typů víček. DEFA vyrábí pro tyto ohřívače přírubu, která je identická s původním víčkem. Ohřívač se upevňuje šrouby. K utěsnění se používá těsnění nebo O-kroužek. K dispozici je také ohřívač s plochou nebo hlavovitou přírubou, která se upevňuje držákem.
Předehřev motoru SafeStart řady 600
Ohřívače řady 600 se používají pro vzduchem chlazené motory nebo v kombinaci s ohřívačem chladicí kapaliny motoru. Výrobci olejů stanovili maximální hodnotu 2,4 W/cm² pro povrch topného tělesa, aby se zabránilo nepříznivým vlivům na kvalitu oleje. U velkých vozidel s olejovými vanami dostatečné velikosti je aktivní část tělesa umístěna v oleji. Výkon ohřívače oleje je obvykle jmenovitý na 250 W. Proto tyto tělesa nemají olověnou pojistku.
Předehřev motoru SafeStart řady 700
A. Ohřívače bez termostatu - Tyto ohřívače jsou označeny čísly DEFA řady 701-709 a 758-799. Ohřívače se skládají z topného tělesa a chladicí komory se vstupními a výstupními připojeními pro různé rozměry hadic. Ohřívače 758-799 nemají termostat a jsou vhodné pro různé typy instalačních metod (hadice, T-konektory, hadicové svorky atd.). Obvykle se instalují do hadice na chladiči oleje nebo do hadice pro vnitřní topení vozidla.
B. Ohřívače s termostatem. - Ohřívače číselných řad 710 a 757 se skládají z ohřívače 715 a různých montážních komponentů (hadice, svorky atd.). Skládají se z vodní komory s topným tělesem a pouzdra elektrického konektoru. Je určen pro vodní hadice o průměru 5/8” (16 mm). Tyto ohřívače jsou vybaveny termostatem, který reguluje teplotu chladicí kapaliny a vypíná napájení topného tělesa, když chladicí kapalina dosáhne teploty 80 °C na vstupu/výstupu ohřívače. Termostat ohřívač znovu zapne při 70 °C.
Ohřívače číselné řady 721 – 734 se skládají z chladicí komory a připojovací krabice. V připojovací krabici jsou dvě dvoufázové tepelné pojistky a termostat, které měří teplotu na kovové desce mezi připojovací krabicí a chladicí komorou. Pojistky v ohřívači zabraňují selhání topného tělesa v důsledku přehřátí.
Předehřev motoru SafeStart řady 800
Kontaktní ohřívače se dělí do dvou skupin:
– Ohřívače bloků motorů
– Ohřívače olejových van
Kontaktní ohřívače se skládají z hliníkového odlitku, který je přizpůsoben bodu instalace. Kontaktní ohřívače olejových van ohřívají olej místo chladicí kapaliny. Zvýšení teploty bloku motoru způsobené kontaktním ohřívačem olejových van proto není srovnatelné s ohřívačem motoru, který ohřívá chladicí kapalinu. Na kontaktní plochy se nanáší teplonosná pasta, která zlepšuje přenos tepla z ohřívače do bloku motoru nebo olejové vany.
Hodnocení od našich zákazníků
-
Doporučuje obchod
ochota, rychlost
- dodací lhůta
- kvalita komunikace
18.11.2025 -
Doporučuje obchod
Obchod mi bol doporučený, krásny výber, rýchle…
- dodací lhůta
- kvalita komunikace
27.09.2025 -
Doporučuje obchod
rychlost, ochota
- dodací lhůta
- kvalita komunikace
24.09.2025 -
Doporučuje obchod
Perfektní rychlost doručení
- dodací lhůta
- kvalita komunikace
22.09.2025 -
Doporučuje obchod
Ochota poradit, objednávka se vyřizuje.
- kvalita komunikace
17.09.2025 -
Doporučuje obchod
rychlý přístup
- dodací lhůta
- kvalita komunikace
12.09.2025





